Prototypy KTM 790 Adventure i 790 Duke 2027 przyłapane!

753
0
Udostępnij:
KTM 790 Adventure i 790 Duke przyłapane podczas testów.

Przyłapane na publicznych drogach prototypy KTM 790 Adventure i KTM 790 Duke oznaczają, że wznawiana jest produkcja w Mattighofen. Dzieje się to po jednym z najtrudniejszych momentów w historii firmy od lat 90. Linia 790 jest kluczowa w średnim segmencie tych pojazdów – powiedzmy, że wspólnie z LC4 690 Rally. Cała rodzina zostaje odnowiona przy utrzymaniu współpracy produkcyjnej z CFMoto.

Jakie zmiany?

Oba modele KTM 790 Adventure i KTM 790 Duke otrzymają silnik LC8c o pojemności około 790 ccm. Wczesne prototypy pokazują znaczące zmiany w dwucylindrowej rzędówce gdzie prawie każdy element, od miski olejowej po pokrywkę zaworów, został przeprojektowany, by poprawić niezawodność. System wydechowy, w tym większy tłumik pośredni i przeprojektowane zakończenie, mają rozwiązać wcześniejsze problemy z jakością oraz odmienić wygląd obu modeli. Duke pozbywa się kontrowersyjnego tłumika typu „banan”, a Adventure zyskuje zupełnie nowy wygląd wydechu.

KTM 790 Adventure i 790 Duke przyłapane podczas testów.

Podwozie i ergonomia

W KTM 790 Adventure i KTM 790 Duke można spodziewać si niewielkich zmian w pojemności i mocy, aby wyraźnie odróżnić te modele od większego 990 i nadchodzącej serii 650. Zdjęcia prototypów pokazują bardziej komfortową pozycję jazdy w Duke oraz tradycyjne umiejscowienie zbiornika paliwa w Adventure. Zbiorniki umieszczone „przed stopami” odchodzą w niepamięć.

Nowy KTM 790 Adventure pozostanie wierny swoim przygodowym korzeniom, oferując bardziej drogowy charakter niż inspirowany rajdami KTM 690 Rally, pozostający bardziej wyczynową terenówką. Tymczasem 790 Duke to Duke. 790-tka uplasowana będzie poniżej potężnego 990 Duke, a nad nowym modelem 650. Ponieważ wiele detali dotyczących wyglądu pozostaje nieujawnionych, na oficjalny debiut przyjdzie nam poczekać bliżej 2027 roku.

KTM 790 Adventure i 790 Duke przyłapane podczas testów.

Czy poprawiono niezawodność LC8c?

Reputacja silnika LC8c ucierpiała z powodu przedwczesnego zużycia wałka rozrządu, zwłaszcza w modelach z lat 2018–2022. Użytkownicy zgłaszali kosztowne awarie, a KTM oferował przedłużenie gwarancji w niektórych przypadkach. Nowe modyfikacje silnika mają rozwiązać te problemy. Mając na uwadze problemy marki, to kluczowa kwestia.

Oczekuje się, że zaktualizowane modele serii 790 pojawią się w salonach przed 2027 rokiem. Oficjalny debiut możliwy jest podczas dużego międzynarodowego wydarzenia, np. EICMA 2026.

Oprócz odświeżenia serii 790 KTM opracowuje również nowe wersje legendarnych motocykli z silnikiem LC4. Modele 690 SMC R i Enduro R – o których piszemy TUTAJ, trafią do sprzedaży we wrześniu, a lekki, w stylu Dakaru, prototyp 690 Rally już jest testowany.

*zdjęcia: Motorrad & Reisen, Motorrad Magazine

Udostępnij: