Voge 800DS Rally – w klasie ADV robi się ciasno

Voge 800DS Rally to kolejna propozycja z dalekiego wschodu w kategorii motocykli adventure. W klasie motocykli przygodowych robi się coraz ciaśniej.
Voge 800 DS. Rally namiesza
Voge to stosunkowo świeża marka motocykli, która przywędrowała do Europy z Chin. Podobnie jak CF Moto, również Voge zaczęło od mniejszych pojemności, by zabrać się za większe maszyny. Motocykle tego producenta budzą coraz większe zainteresowanie, a ich obecność w klasie Adventure jest coraz bardziej widoczna. Oto premiera kolejnego modelu – Voge 800DS Rally.
Choć wcześniej mogliśmy już zapoznać się z maszyną klasy turystycznej – modelem 900DSX, podczas odbywających się w Mediolanie targów EICMA Voge pokazało kolejny , tym razem bardziej uterenowiony model kategorii 800.
Słuszne osiągi
Napędzany rzędowym dwucylindrowcem 800DS Rally ma całkiem imponujące parametry i wyposażenie. Twin o pojemności 798 cm3 generuje moc na poziomie 94 KM i 81 niutonometrów momentu obrotowego. Takie wyniki oznaczają, że pod względem osiągów nie ustępuje on europejskiej, czy też japońskiej konkurencji, a nawet przewyższa ją.
Maksymalna prędkość jaką osiąga Voge 800DS Rally ma oscylować w okolicach 190 km/h. To aż nadto wystarcza do komfortowego i szybkiego podróżowania. Silnik osadzony jest w stalowej ramie, w której pracuje też dwuramienny wahacz z profili aluminiowych. Wszystko wygląda schludnie i estetycznie, a poszczególne podzespoły pochodzą od markowych producentów.
Towar z wyższej półki
Dobrym przykładem może być tu choćby widelec Upside-Down marki KYB z pełną regulacją, czy układ hamulcowy Nissin z radialnymi czterotłoczkowymi zaciskami. Na dodatek na koła o prawdziwie offroadowych rozmiarach 21 i 18 cali naciągnięte zostały markowe opony Pirelli Scorpion Rally STR. Szprychowane koła są z kolei bezdętkowe. To dowodzi, że Chińczycy bardzo poważnie traktują ten motocykl i nie zamierzają bawić się w półśrodki. Konfiguracja technikaliów jest całkiem imponująca, a jeśli wspomnimy, że endurowo wyglądająca kanapa znajduje się na słusznej wysokości 850 mm, a prześwit wynosi 220 mm, robi się całkiem poważnie.
Wygląd Voge 800DS Rally to oczywiście kwestia gustu, ale trudno odmówić mu ciekawego, rajdowego charakteru i przyjemnej, nowoczesnej stylistyki. Surowe kształty, zgrabnie dobrane kolory i charakterystyczna mordka z centralnie umieszczoną soczewką może się podobać.
Kontrola trakcji i ABS – jest!
Chińscy producenci przyzwyczajają nas powoli również do dość bogatego pakietu wyposażenia umilającego podróżowanie i dbającego o nasze bezpieczeństwo. Nie inaczej jest w przypadku Voge 800 DS Rally. Nie zabraknie elektroniki sterującej zabawą i czuwającej nad nami. Voge ma regulowaną kontrolę trakcji, ABS z możliwością odłączenia czy duży kolorowy wyświetlacz, a raczej ustawiony pionowo tablet. Będzie można oczywiście połączyć go ze smartfonem za pomocą łączności Bluetooth.
Kolejnymi highlightami wyposażenia jest oświetlenie Full-LED i dodatkowe bajery w postaci podgrzewanych manetek kierownicy,czy przydatnego gniazda USB do ładowania telefonu lub nawigacji.
Zobacz także: Prototyp BMW F 450 GS – w sam raz na kategorię A2
Waga półciężka
Zapowiada się, że dzięki dużemu, 24-litrowemu zbiornikowi Voge 800DS Rally będzie prawdziwym długodystansowcem, mogącym przejechać na jednym tankowaniu nawet około 400 km. To przy założeniu, że silnik nie będzie paliwożerny i zadowoli się zużyciem na poziomie 6 litrów na setkę.
Miłośników jazdy po bezdrożach i w terenie może natomiast nieco zniechęcić masa własna Voge. 800DS Rally waży bowiem aż 213 kg na sucho, co przełoży się na około 235-240 kg motocykla gotowego do jazdy. Taka wartość stawia go raczej bliżej maszyn w kategorii pojemnościowej powyżej 1000 cm3 i z pewnością będzie odczuwalne w osiągach, a także prowadzeniu w terenie.
Konkurencyjne japońskie, czy europejskie maszyny w tej kategorii są jednak nieco lżejsze. Tenere 700 Rally choć słabsza, waży tylko 204 kg (gotowa do jazdy), a Transalp legitymuje się wagą na poziomie 210 kg. Włoska Aprilia Tuareg 660 w wersji Rally o podobnych do Voge osiągach, wnosi na wagę tylko 187 kg na sucho (204 gotowa do jazdy), a mocniejszy BMW F 900 GS (105 KM) waży 219 kg, ale gotowy do jazdy.
Voge powalczy ceną
Z pewnością jednak Voge 800DS Rally będzie rozpychać się na rynku motocykli adventure, a dużym argumentem „za” będzie cena. Nie znamy jeszcze szczegółów, ale skoro zbliżony model turystyka 900DSX wyceniany jest na 45 900 zł, to możemy się spodziewać, że cena 800DS Rally tylko nieznacznie przekroczy barierę 40 000 zł.