Suzuki SV-7GX – ciekawy crossover o sprawdzonym piecu

115
0
Udostępnij:
Suzuki SV-7GX uniwersalna nowość na 2026 od Suzuki.

Suzuki SV-7GX – crossover klasy średniej, który oficjalnie zadebiutował na targach EICMA 2025 w Mediolanie, łączy najbardziej rozpoznawalne cechy modeli SV650 oraz V-Strom 650XT z nowoczesnym podejściem do turystyki i codziennej jazdy miejskiej.​

Charakterystyka Suzuki SV-7GX

Suzuki SV-7GX napędzany jest lubianym i sprawdzonym silnikiem V-twin o pojemności 645 cm³, generującym moc 73,4 KM przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 64 Nm przy 6800 obr./min. Jednostka ta została dodatkowo zmodernizowana, aby spełniać najnowsze normy emisji spalin Euro 5+. Nowe Suzuki posiada sterowanie ride-by-wire, system Suzuki Drive Mode Selector z trzema trybami jazdy Active, Basic, Comfort oraz kontrolę trakcji z trzema poziomami intensywności, którą można całkowicie wyłączyć. Seryjnie oferowany jest także dwukierunkowy quickshifter ułatwiający zmianę biegów bez użycia sprzęgła.​

Suzuki SV-7GX uniwersalna nowość na 2026 od Suzuki.

Rama, zawieszenie i ergonomia

Lekka rama kratownicowa wykonana ze stali oraz wahacz o rurowej konstrukcji zapewniają stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zawieszenie przednie to widelec o średnicy 41 mm, a tylny amortyzator posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny. Motocykl wyposażono w 17-calowe koła oraz sportowo-turystyczne opony Pirelli Angel GT II.​

Przeczytaj także: Suzuki GSX-R 1000 RR powraca!

Ergonomia Suzuki SV-7GX została dostosowana zarówno do jazdy miejskiej, jak i turystycznej: szeroka, gięta kierownica znajduje się bliżej kierowcy niż w SV650, kanapa (795 mm wysokości) jest wygodna dla dwóch osób, a regulowana szyba oferuje trzy stopnie ustawień. Aluminiowe podnóżki wyposażono w antypoślizgowe plastikowe elementy.​

Suzuki SV-7GX uniwersalna nowość na 2026 od Suzuki.

Wyposażenie i elektronika Suzuki SV-7GX

Motocykl wyposażono w kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala – oferuje możliwość personalizacji sposobu wyświetlania oraz sparowania ze smartfonem dla opcji nawigacji i powiadomień. System Low RPM Assist ułatwia codzienną, miejską jazdę na niskich obrotach, a oświetlenie LED zapewnia widoczność. Zbiornik paliwa został powiększony do 17,4 litra, co w połączeniu z deklarowanym spalaniem 4,2 l/100 km daje całkiem solidny zasięg.​

Specyfikacja techniczna

Cecha Wartość
Silnik V-twin 645 cm³ DOHC, chłodzony cieczą
Moc maksymalna 54 kW (73,4 KM) @ 8 500 obr./min
Moment obrotowy 64 Nm @ 6 800 obr./min
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Masa gotowa do jazdy 211 kg
Wysokość kanapy 795 mm
Zbiornik paliwa 17,4 litra
Rozmiar kół 17 cali
Opony Pirelli Angel GT II
Wyświetlacz TFT 4,2 cala, możliwości parowania
Oświetlenie LED
Systemy elektroniczne Ride Modes, kontrola trakcji, quickshifter, ABS, Low RPM Assist

Wrażenia i przeznaczenie

Suzuki SV-7GX to wszechstronny szpej skierowany zarówno do codziennego użytku, jak i wyjazdów turystycznych. Lekkość prowadzenia, wygodna pozycja i szerokie wyposażenie elektroniczne czynią z niego atrakcyjną propozycję w segmencie crossoverów klasy średniej. To idealny wybór dla kierowców szukających funkcjonalności i sportowego charakteru z nutą komfortu, z typowym dla Suzuki płynnym V-twinem.​

Dzięki powrotowi tej sprawdzonej jednostki, Suzuki ponownie podkreśla swój kunszt w konstruowaniu silników typu V-Twin i z powodzeniem reaguje na dynamicznie rozwijający się rynek crossoverów motocyklowych

Udostępnij: