Suzuki SV-7GX – ciekawy crossover o sprawdzonym piecu

Suzuki SV-7GX – crossover klasy średniej, który oficjalnie zadebiutował na targach EICMA 2025 w Mediolanie, łączy najbardziej rozpoznawalne cechy modeli SV650 oraz V-Strom 650XT z nowoczesnym podejściem do turystyki i codziennej jazdy miejskiej.
Charakterystyka Suzuki SV-7GX
Suzuki SV-7GX napędzany jest lubianym i sprawdzonym silnikiem V-twin o pojemności 645 cm³, generującym moc 73,4 KM przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 64 Nm przy 6800 obr./min. Jednostka ta została dodatkowo zmodernizowana, aby spełniać najnowsze normy emisji spalin Euro 5+. Nowe Suzuki posiada sterowanie ride-by-wire, system Suzuki Drive Mode Selector z trzema trybami jazdy Active, Basic, Comfort oraz kontrolę trakcji z trzema poziomami intensywności, którą można całkowicie wyłączyć. Seryjnie oferowany jest także dwukierunkowy quickshifter ułatwiający zmianę biegów bez użycia sprzęgła.

Rama, zawieszenie i ergonomia
Lekka rama kratownicowa wykonana ze stali oraz wahacz o rurowej konstrukcji zapewniają stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zawieszenie przednie to widelec o średnicy 41 mm, a tylny amortyzator posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny. Motocykl wyposażono w 17-calowe koła oraz sportowo-turystyczne opony Pirelli Angel GT II.
Przeczytaj także: Suzuki GSX-R 1000 RR powraca!
Ergonomia Suzuki SV-7GX została dostosowana zarówno do jazdy miejskiej, jak i turystycznej: szeroka, gięta kierownica znajduje się bliżej kierowcy niż w SV650, kanapa (795 mm wysokości) jest wygodna dla dwóch osób, a regulowana szyba oferuje trzy stopnie ustawień. Aluminiowe podnóżki wyposażono w antypoślizgowe plastikowe elementy.

Wyposażenie i elektronika Suzuki SV-7GX
Motocykl wyposażono w kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala – oferuje możliwość personalizacji sposobu wyświetlania oraz sparowania ze smartfonem dla opcji nawigacji i powiadomień. System Low RPM Assist ułatwia codzienną, miejską jazdę na niskich obrotach, a oświetlenie LED zapewnia widoczność. Zbiornik paliwa został powiększony do 17,4 litra, co w połączeniu z deklarowanym spalaniem 4,2 l/100 km daje całkiem solidny zasięg.
Specyfikacja techniczna
| Cecha | Wartość |
|---|---|
| Silnik | V-twin 645 cm³ DOHC, chłodzony cieczą |
| Moc maksymalna | 54 kW (73,4 KM) @ 8 500 obr./min |
| Moment obrotowy | 64 Nm @ 6 800 obr./min |
| Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
| Masa gotowa do jazdy | 211 kg |
| Wysokość kanapy | 795 mm |
| Zbiornik paliwa | 17,4 litra |
| Rozmiar kół | 17 cali |
| Opony | Pirelli Angel GT II |
| Wyświetlacz | TFT 4,2 cala, możliwości parowania |
| Oświetlenie | LED |
| Systemy elektroniczne | Ride Modes, kontrola trakcji, quickshifter, ABS, Low RPM Assist |
Wrażenia i przeznaczenie
Suzuki SV-7GX to wszechstronny szpej skierowany zarówno do codziennego użytku, jak i wyjazdów turystycznych. Lekkość prowadzenia, wygodna pozycja i szerokie wyposażenie elektroniczne czynią z niego atrakcyjną propozycję w segmencie crossoverów klasy średniej. To idealny wybór dla kierowców szukających funkcjonalności i sportowego charakteru z nutą komfortu, z typowym dla Suzuki płynnym V-twinem.
Dzięki powrotowi tej sprawdzonej jednostki, Suzuki ponownie podkreśla swój kunszt w konstruowaniu silników typu V-Twin i z powodzeniem reaguje na dynamicznie rozwijający się rynek crossoverów motocyklowych
















