Rieju Xplora 557 – ciekawa propozycja lekkiego ADV

418
0
Udostępnij:
Rieju Xplora 557 to najnowsza propozycja motocykla ADV od hiszpańskiego Rieju.

Na rynku pojawia się coraz więcej motocykli typu adventure – nic dziwnego, przygodowa aura, wygoda i wszechstronność tych maszyn powodują, że motocyklowy świat oszalał na ich punkcie. Jedną z najnowszych propozycji w tej klasie jest Rieju Xplora 557. Rieju Xplora 557 obok Aventura 125 oraz Aventura 500, domyka obecną ofertę przygodową hiszpańskiego Rieju ale… w blokach startowych czeka już Xplora 707.

Rieju Xplora 557 – siła w prostocie

W ofercie Rieju brakowało bardziej szosowego motocykla turystycznego – i właśnie tę lukę wypełnił  Rieju Xplora 557. Wyposażona w szosowe, aluminiowe koła 17 cali z przodu i z tyłu oraz zawieszenie KYB zestrojone pod jazdę po asfalcie, może okazać się idealnym wyborem na uniwersalny sprzęt na codzień oraz na wyprawy bliższe i dalsze. Rama Rieju Xplora 557 to stalowa, kratownica ze- także stalowym subframem, a całość uzupełnia odlewany wahacz. Układ hamulcowy składa się z czterotłoczkowych zacisków z przodu, współpracujących z tarczami o średnicy 320 mm, a nad bezpieczeństwem czuwa dwukanałowy system ABS firmy Bosch, który można dezaktywować.

Rieju Xplora 557 to najnowsza propozycja motocykla ADV od hiszpańskiego Rieju.

Wyposażenie godne dzisiejszych czasów

W kokpicie znajdziemy dużą, 7-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT, oferującą łączność Bluetooth do nawigacji „zakręt po zakręcie”, obsługi połączeń, muzyki i innych funkcji. Standardowo motocykl wyposażono także w osłony chłodnicy, handbary oraz bagażnik, a pod wyświetlaczem ukryto gniazdo USB-C. Dla większego komfortu przez cały rok można dokupić podgrzewane manetki, kufer centralny oraz centralną podstawkę.

Przeczytaj także: Moto Morini X-Cape 700 – witaj w klasie adventure!

Rieju Xplora 557 to najnowsza propozycja motocykla ADV od hiszpańskiego Rieju.

Silnik Rieju Xplora 557 jest atutem tego motocykla ale – na obecnym rynku, będzie zawężał nieco grono odbiorców. Żwawy acz niewielki, rzędowy, dwucylindrowy silnik generuje 47 KM mocy, a przy masie własnej wynoszącej 215 kg (na sucho, co w stanie gotowym do jazdy daje około 240 kg), nie będzie to najszybszy sposób na Xplorowanie, niemniej będzie zapewne rozpatrywany przez osoby mniej doświadczone oraz szukające – przede wszystkim, sprzętu codziennego. Dodatkowym atutem może być cena i spełniona norma Euro 5+. Nie znamy polskich stawek ale w kilku krajach EU Rieju Xplora 557 jest dostępny już za niewiele ponad 6000 eu, więc może to być bardzo opłacalna propozycja w segmencie turystycznych maszyn szosowych.

Czy motocykl wejdzie do polskiej oferty nie wiadomo ale warto śledzić stronę VCruiser – polskiego dystrybutora marki Rieju www.vcruiser.pl

Udostępnij: