Nowy Triumph Speed Twin 1200

445
0
Udostępnij:

Zapowiadany od kilku tygodni Triumph Speed Twin 1200 ujżał właśnie światło dzienne. Brytyjska marka rozpoczyna – niezmiennie dobrym, klasycznym feelingiem prezentacje nowych modeli nowym Speed ​​Twin’em 1200 oraz – bardziej sportową wersją RS.

Speed Twin 1200 w miejsce kultowego Thruxtona

Na początku września w mediach społecznościowych oraz w internecie, Triumph rozpoczął komunikację nowych modeli filmowymi zajawkami. Dzisiaj poznaliśmy w pełnej krasie Speed Twina 1200 oraz jego usportowioną wersją, o oznaczeniu RS, wyposażoną w quickshifter, bardziej zaawansowane zawieszenie o sportowym charakterze oraz kilka innych smaczków.

Triumph Speed Twin posiada nie byle jaki silnik. To chłodzony cieczą potężny dwucylindrowiec z normą Euro5+, bliźniak 8-zaworowego 1200 cm3, który był stosowany od 2019 r w modelach Speed.

Faktem godnym uwagi jest to, że równolegle z nową normą emisji, wzrosła moc z 98,6 do 103,5 KM, a sam silnik – jak wspomina Triumph, zyskał na dynamice oraz ogólnym wrażeniu.

Złoty ale skromny

nowy triumph speed twin 1200, speed twin 1200 rs, opinie, triumph 2025 modele

Nowy Triumph Speed Twin 1200 RS i Speed Twin 1200

Wizualnie Triumph jak to Triumph – nie zawodzi wielbicieli klasycznych kształtów. Rzuca się w oczy nowy, ascetycznie zaprojektowany układ wydechowy z końcówkami poprowadzonymi po obu stronach motocykla. Taki układ idealnie współgra z tylnymi amortyzatorami i podkreśla ich wygląd – a jest co podkreślać, bowiem w modelu RS są to w pełni regulowane, majestatycznie złote Öhlinsy z komorą gazową, które dodatkowo o 5 mm podnoszą wysokość siedziska.

Jak już jesteśmy przy osprzęcie wersji Speed Twin RS warto wspomnieć o przednim, w pełni regulowanym 43-milimetrowym „uginaczu” od Marzocchi (w standardowej wersji charakter 120 mm skoku nie jest regulowany) oraz o radialnych zaciskach Brembo M4.30 Stylema, zamontowanych na 320-milimetrowych tarczach.
Całości dopełniają zaprojektowane na nowo koła oraz bardzo „lepkie” kapcie – Metzeler Racetec RR K3 Trackday.
Wspomniane na wstępie clip-ony będą jednym z 50 akcesoriów dedykowanych nowemu Speed Twin’owi.

Wilk w owczej skórze

Zaawansowana elektronika staje się bardzo fajnym standardem na całym rynku motocyklowym i nie jest już tylko domeną najbardziej usportowionych, flagowych modeli. Obie wersje Speeda są wyposażone w moduł IMU pracujący w 6 osiach. To serce układu wspomagającego kierowcę w ekstremalnych i niebezpiecznych sytuacjach, który w praktyce przynosi więcej komfortu i frajdy z każdej przejażdżki.

Cornering ABS, zaawansowana kontrola trakcji oraz tryby jazdy – to kilka funkcji które czynią z klasycznego Speeda zaawansowany technicznie pojazd. Większością funkcji steruje się przy pomocy wyświetlacza LCD na którym pojawiają się dane z nawigacji oraz komunikacja z połączonym telefonem.

 

Udostępnij: