Motocykle MotoGP 2025 – na czym ścigamy się w 2025?

Udostępnij:
22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Motocykle MotoGP 2025 czyli Ducati Desmosedici, KTM RC16, Aprilia RS-GP25, Yamaha YZR-M1 i Honda RC213V w różnych barwach, pod różnymi kierowcami będą rywalizować w sezonie 2025 dostarczając nam – tradycyjnie, niezapomnianych wrażeń.

5 marek, 11 zespołów, 22 motocykle

Sezon MotoGP 2025 właśnie się rozpoczął, więc to dobra pora, by – w mocnym skrócie, przedstawić sprzęty jakie będziemy oglądać podczas całego sezonu ściganie się w królewskiej klasie.

W sezonie 2025 na torze zobaczymy 22 motocykle 5-ciu marek i 11 zespołów.
Ducati – 6 motocykli
KTM – 4 motocykle
Aprilia – 4 motocykle
Honda – 4 motocykle
Yamaha – 4 motocykle

Ducati Desmosedici

Włoska marka wystawi sześć motocykli – o dwa mniej niż w 2024, podzielonych między tegoroczne i zeszłoroczne wersje.

Ducati to najbardziej dominujący motocykl w stawce MotoGP w 2025 roku opuszcza warsztat Ducati Corse bez większych zmian. Supremacja Ducati przeszła do historii przynosząc rekordowe wyniki: 19 zwycięstw w sezonie, 53 miejsca na podium rozdzielone między sześciu z ośmiu zawodników dosiadających Desmosedici w 2024 roku, 17 dubletów i 14 razy wszystkie trzy miejsca były zajęte przez Ducati.

Bagnaia już wcześniej zapowiedział, że nie ma dużych różnic w porównaniu do GP24. Bo gdy coś działa, nie ma potrzeby wprowadzania rewolucyjnych zmian – wystarczy stopniowa ewolucja. Większą różnicę zauważył Márquez, który przesiadł się z GP23 na GP25 ale po testach podzielił się podobnymi spostrzeżeniami co Pecco. To dobry znak dla Ducati, które dzięki temu miało nieco spokojniejszą zimę, ale nie przestało pracować nad dalszymi ulepszeniami.

Pecco Bagnaia:
„Myślę, że to pierwszy rok, w którym silnik działa tak dobrze, ale wciąż potrzebujemy czegoś więcej. GP25 jest nieco gorsza od GP24 przy hamowaniu – a to właśnie ten aspekt w poprzednim modelu bardzo mi odpowiadał przy wchodzeniu w zakręt. Za to nowa maszyna jest stabilniejsza w szybkich i długich łukach. Bardzo rzadko zdarza się, by nowy motocykl od razu działał lepiej niż poprzedni.”

Ducati Lenovo Team
Desmosedici GP25

Zawodnicy: Pecco Bagnaia, Marc Márquez

22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Ducati Lenovo Team

Pertamina Enduro VR46 Racing Team
Desmosedici GP25/GP24

Zawodnicy: Fabio Di Giannantonio, Franco Morbidelli

22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

Gresini Racing
Desmosedici GP24

Zawodnicy: Álex Márquez, Fermín Aldeguer

22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Gresini Racing

KTM RC16

Austriacki producent ponownie wystawia cztery motocykle, a zespół Tech3 wraca do barw i nazwy KTM po zakończeniu współpracy z GasGas.

KTM RC16 – podobnie jak Ducati, stawia na kontynuację, a nie rewolucję. W tym roku austriacy mają dwóch nowych zawodników – Enea Bastianini i Maverick Viñales dołączają do satelickiego zespołu Tech3, który w 2025 roku zrzuca barwy Gas Gas. Tymczasem Pedro Acosta tworzy duet z Bradem Binderem w ekipie fabrycznej.

Wolfgang Felber, inżynier zespołu:
„W 2025 roku mówimy wyraźnie o ewolucyjnym modelu. Radykalne nowe podejście nie wchodziło w grę. Pierwsze testy przeprowadziliśmy już pod koniec sezonu 2024. Wersja na 2025 rok spisała się zgodnie z oczekiwaniami, więc mamy solidne fundamenty. Plan jaki mieliśmy to zbudowanie wszystkich motocykli zgodnie z nowymi komponentami. Różnice w motocyklach dotyczą ergonomii, która jest dostosowywana do każdego zawodnika, a także rozwiązań związanych z obsługą tylnego hamulca.”

Red Bull KTM Factory Racing
Zawodnicy: Brad Binder, Pedro Acosta

22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Red Bull KTM Factory Racing

Red Bull KTM Tech3
Zawodnicy: Enea Bastianini, Maverick Viñales

22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Red Bull KTM Tech3

Aprilia RS-GP25

Włoski producent wystawia cztery motocykle, kontynuując współpracę z zespołami z sezonu 2024.

Aprilia RS-GP25 to zupełnie nowy motocykl i istotny krok naprzód dla Aprilia Racing w MotoGP. Każdy detal został przeprojektowany i dopracowano każdy aspekt motocykla – od usprawnionej aerodynamiki, przez podwozie i elektronikę, po silnik V4, który przeszedł znaczącą modernizację we wszystkich obszarach, które nie są zamrożone regulacjami technicznymi.

Massimo Rivola, szef Aprilia Racing:
Sezon 2025 to początek nowej ery dla Aprilia Racing. Naszą ambicją jest bycie liderami, a nie naśladowcami. Cel jest jasny – być konkurencyjnym w każdym wyścigu. Dzięki dwóm utalentowanym, walecznym i zmotywowanym zawodnikom, Jorge Martínowi i Marco Bezzecchiemu, oraz zespołowi równie zdeterminowanemu jak oni, możemy stworzyć coś wyjątkowego. RS-GP25 ma ogromny potencjał, a naszym zadaniem będzie maksymalne jego wykorzystanie w każdej z 22 rund mistrzostw.

Fabiano Sterlacchini, dyrektor techniczny Aprilia Racing:
Naszym celem na 2025 rok jest utrzymanie konkurencyjności przez cały sezon, zarówno w sprintach, jak i dłuższych wyścigach, koncentrując się na maksymalizacji wyników. Kluczowe jest dla nas dalsze doskonalenie, zwłaszcza w pracy z dwoma nowymi, niezwykle utalentowanymi zawodnikami. To dla nas naprawdę nowa era i ogromna zmiana po wielu latach – zarówno pod względem zarządzania stroną techniczną, jak i składem zespołu. Z wielkim entuzjazmem czekamy na nowy sezon i jesteśmy dumni, że możemy powitać dwóch czołowych zawodników MotoGP, w tym mistrza świata.

Aprilia Racing
Zawodnicy: Jorge Martín, Marco Bezzecchi

 

22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Aprilia Racing

Trackhouse Racing
Zawodnicy: Raúl Fernández, Ai Ogura

22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Trackhouse Racing

Yamaha YZR-M1

Japońska marka ponownie wystawia cztery motocykle po tym jak do rodziny dołączył zespół Pramac.

Nikt w MotoGP nie ma teraz więcej pracy niż Yamaha, która rozwija zupełnie nowy motocykl z silnikiem V4, jednocześnie kontynuując rozwój swojego rzędowego czterocylindrowca YZR-M1. Do końca nie było pewności, czy Yamaha zdecyduje się na starty z jednostką V4 – w końcu postawiono na sprawdzoną, rzędową 4kę. Plan był jasny – powrót do walki o czołowe pozycje od sezonu 2026.

W 2025 Yamaha podwaja swoją obecność w MotoGP – do zespołu fabrycznego, w którym pozostają Fabio Quartararo i Álex Rins, dołączą zawodnicy Pramac Yamaha, Jack Miller i Miguel Oliveira. Będzie to pierwszy raz od 2022 roku, gdy fabryka wystawi cztery motocykle na starcie sezonu.

 

Monster Energy Yamaha MotoGP
Zawodnicy: Fabio Quartararo, Álex Rins

22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Prima Pramac Racing
Zawodnicy: Jack Miller, Miguel Oliveira

Prima Pramac Racing

Honda RC213V

Japoński producent ponownie wystawi cztery motocykle w dwóch zespołach i… trzech różnych malowaniach.

Zespół Honda HRC Castrol będzie reprezentowany przez duet: dwukrotnego mistrza świata Joana Mira oraz sześciokrotnego zwycięzcę Grand Prix, Lucę Mariniego. Obaj zawodnicy odegrali dużą rolę w rozwoju Honda RC213V i będą nadal pracować nad przywróceniem pozycji Hondy w MotoGP. Obok nowego malowania, najnowsza ewolucja Honda RC213V nadal przechodzi szereg trudniej dostrzegalnych zmian. Rozwój modelu 2025 RC213V był głównym celem Hondy podczas zimowej przerwy.

Honda z posiada wyjątkową historię z niebagatelnym dorobkiem 25 tytułów mistrza świata konstruktorów, 21 tytułów mistrza świata wśród zawodników oraz 313 zwycięstw w MotoGP.

Wchodząc w sezon 2025, Honda jest w pełni zaangażowana w odzyskanie swojej pozycji na czele stawki. Ten rok ma być dowodem na – jak sami mówią, „nieustępliwe dążenie marki do pokonywania wyzwań oraz nagrodą za lojalność jej kibiców”.

Honda HRC Castrol
Zawodnicy: Joan Mir, Luca Marini

22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Honda HRC Castrol

LCR Honda wystawia dwa motocykle, w dwóch różnych barwach:

Castrol LCR Honda
Zawodnik: Johann Zarco

22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Castrol LCR Honda

Idemitsu LCR Honda
Zawodnik:
Somkiat Chantra

22 motocykli MotoGP 2025 to sprzęty 5 marek

Przeczytaj także: Kalendarz MotoGP 2025

Udostępnij: