Kawasaki KLE 500 – powrót przygodowej ikony

417
0
Udostępnij:
Kawasaki KLE 500 powraca w 2026 roku.

Kawasaki powraca z nowym KLE 500. Po blisko roku od pierwszych zapowiedzi i zagajek, Kawasaki niedawno i zupełnie oficjalnie zaprezentowało nowy model KLE 500 – lekki, uniwersalny motocykl adventure, który swego czasu – swoją wszechstronnością i charakterem, zawojował cały świat.

Powrót „cywilizowanych manier”

Jak podkreśla Kawasaki: Czy jesteś miejskim motocyklistą szukającym uniwersalnego motocykla adventure o cywilizowanych manierach na asfalt, czy poszukujesz większego komfortu w terenie bez kompromisów w możliwości pokonywania trudniejszych szlaków – nowy Kawasaki KLE 500 to Twój przepustka do świata pełnego możliwości.”

Kawasaki KLE 500 powraca w 2026 roku.

W Stanach Zjednoczonych i kilku innych krajach Kawasaki konsekwentnie rozwijało ofertę adventure/dual-sport sprzedając modele jak KLR 650 czy KLX 300, jednak po 2000 roku w Europie oferta w tym segmencie mocno się skurczyła, przez co japońska marka praktycznie przespała motocyklowy boom na adventure, podczas gdy konkurencja wprowadzała niezliczoną ilość modeli tego charakteru. W Europie Kawasaki najbliższe było klimatom ADV z rodziną Versys, ale to raczej motocykle typowo asfaltowe.

KLE 500 – im lżej tym więcej 🙂

Sytuacja diametralnie zmienia się wraz z debiutem nowego KLE 500 i wersji KLE 500 SE. Nowy model wyposażono w 21-calowe koło przednie i 17-calowe tylne, wpisując się w klasyczny kanon dual-sport, od którego Kawasaki zaczęło w 1991 roku.​

Nowoczesne zawieszenie to przedni widelec KYB typu cartridge upside-down oraz nowy system tylny Uni-Trak, które mają zapewnić świetny feedback oraz komfort prowadzenia – zarówno na asfalcie, jak i w terenie.

Stylistykę nowego KLE 500 wyraźnie inspirowały motocykle rajdowe oraz linia KX motocrossowych Kawasaki. Pozycja za kierownicą umożliwia wygodną jazdę zarówno na stojąco jak i siedząco.

Kawasaki KLE 500 powraca w 2026 roku.

Wysokość kanapy to 860 mm ale za dopłatą dostępne będą cztery opcje siedzisk, co umożliwi dopasowanie pozycji do wzrostu. Samo siedzisko w stylu KX nie wygląda na wyjątkowo wygodne, ale też 16-litrowy zbiornik paliwa nie zachęca do wyjątkowo długich etapów bez przerwy.

Przeczytaj także: Kawasaki Z1100 na 2026

LED-owe oświetlenie przód/tył jest seryjne; jeśli chcesz LED-owe kierunkowskazy – musisz wybrać wersję SE. Wersja KLE 500 SE oferuje ponadto większą szybę, handbary, bardziej rozbudowaną osłonę silnika oraz cyfrowy wyświetlacz TFT – wersja podstawowa ma LCD. Oba typy zegarów umożliwiają łączność ze smartfonem i korzystanie z firmowej aplikacji Kawasaki Rideology.

Jeśli chodzi o napęd, to nowy KLE 500 i KLE 500 SE otrzymały znaną jednostkę 2-cylindrową 451 cccm wykorzystywaną w Eliminatorze 500 oraz Ninja 500, generującą moc maksymalną 45,4 KM oraz 42,6 Nm momentu obrotowego.

Kawasaki KLE 500 powraca w 2026 roku.

Udostępnij: