Indian PowerPlus – modele 2025 z nowym silnikiem 112

258
0
Udostępnij:
Indian PowerPlus to 2025 to najnowsze modele Indian Motorcycle, wyposażone w silnik PowerPlus 112.

Indian Powerplus to nowość w ofercie legendarnego Indiana. Rodzina składająca się z czterech modeli zyskała nowy silnik PowerPlus 112, który przez lata był rozwijany przez Indian Motorcycle Racing. Efektem tej pracy było mistrzostwo serii King of Baggers 2024 oraz decyzja szefostwa Indian Motorcycle o wprowadzeniu tej jednostki do motocykli seryjnych.

Z toru wyścigowego na ulicę

Nikogo nie dziwi stwierdzenie „Ducati rozwija swoją technologię na torach wyścigowych”.
Ok – oczywista oczywistość, ale teraz zamieńmy w tym zdaniu słowo „Ducati” na „Indian” – czy nadal zdanie będzie brzmiało tak samo oczywiście?
Prawdopodobnie nie, jednak własnie śpieszymy z rozwianiem ewentualnych wątpliwości dotyczących tego – wydawałoby się, egzotycznego połączenia.

Indian PowerPlus to 2025 to najnowsze modele Indian Motorcycle, wyposażone w silnik PowerPlus 112.

Indian Motorcycles od lat jest aktywnym uczestnikiem wyścigów motocyklowych, a jego motocykle zdobyły ogromne uznanie w serii King of the Baggers. W 2024 roku Indian Motorcycle odniosło spektakularne zwycięstwo, zdobywając mistrzostwo w tej prestiżowej serii wyścigowej. Ten sukces zawdzięczają ciężkiej pracy nad rozwojem technologii silnika PowerPlus, który to zamontowany w wyścigowym Challengerze okazał się być bezkonkurencyjny w całej serii.

Udział w King of the Baggers to tylko jedno z wielu wydarzeń sportowych, w których Indian Motorcycles bierze udział. Firma regularnie rywalizuje w innych wyścigach, takich jak np. Daytona Bike Week, a także organizuje własne programy wyścigowe, wspierając rozwój technologii, które później trafiają do produkcyjnych modeli motocykli.

Indian PowerPlus – historyczna nazwa w hołdzie dla legendy

Silnik PowerPlus 112, a za nim cała rodzina nowych motocykli odziedziczyła swoją nazwę po jednej z oryginalnych maszyn Indian Motorcycle, produkowanej w latach 1916-1924.
Pod koniec 1915 roku, Indian zaprezentował następcę 61-calowego (1000 cm³) silnika V-twin. Wykorzystujący zawory boczne, pierwszy flathead w historii Indiana był cichszy, tańszy w produkcji i wymagał mniej konserwacji niż poprzednik. Nazwano go Powerplus, ponieważ jego moc wynosząca około 16 koni mechanicznych (12 kW) była wyraźnie wyższa niż moc poprzedniego silnika.

Motocykle z tym silnikiem dominowały w wyścigach na torze, a Burt Munro – ikoniczna postać w historii motoryzacji, znana powszechnie dzięki filmowi The World’s Fastest Indian z Anthony Hopkinsem, ustanowił swój słynny rekord prędkości wynoszący 190,07 mph w 1967 roku na zmodyfikowanym Scoutcie z 37-calowym silnikiem PowerPlus.

Indian PowerPlus to 2025 to najnowsze modele Indian Motorcycle, wyposażone w silnik PowerPlus 112.

PowerPlus 112 w 4 modelach Indiana

Nowy silnik PowerPlus 112 (1834 cm³), który po dwóch latach rozwoju w ramach programu Indian Motorcycle Racing zdominował mistrzostwa 2024 King of the Baggers, w 2025 roku trafi do maszyn dostępnych w europejskich salonach Indiana.

PowerPlus 112 to nowoczesny, wysokoobrotowy silnik z chłodzeniem cieczą, z wałkami rozrządu umieszczonymi w górnej części i czterema zaworami na cylinder, który zapewnia 126 KM i kolosalny moment obrotowy wynoszący 181,4 Nm. Dzięki tej kombinacji silnik zapewnia naprawdę wszystko, czego można życzyć sobie od silnika – płynność, elastyczność i mega dynamikę.

Indian PowerPlus to 2025 to najnowsze modele Indian Motorcycle, wyposażone w silnik PowerPlus 112.

Nowy piec znalazł swoje miejsce w czterech modelach rodziny Indian PowerPlus – Challenger, Chieftrain, Roadmaster i Pursuit. Wszystkie sprzęty to absolutnie klasyczny styl Indiana, a dodatkowym atutem są technologie wspomagające jazdę, które nigdy wcześniej nie były oferowane w amerykańskich motocyklach V-Twin.

Indian wdrożył technologię niespotykaną do tej pory w tej klasie

Fenomenalny design i najwyższa jakość detali to cecha, do której Indian przyzwyczaił nas przez wiele ostatnich sezonów. Mało komu udaje się sztuka połączenia ogromnego, historycznego dziedzictwa z nowoczesnością. Kilka marek padło na karkołomnych próbach, ale wszystkie modele Indiana wychodzą z tego mezaliansu obronną ręką.

Indian PowerPlus to 2025 to najnowsze modele Indian Motorcycle, wyposażone w silnik PowerPlus 112.

Ekipa Indian Motorcycle nie spoczywa na laurach. Świadomość rynku i oczekiwań napędza rozwój i w ten sposób, rodzina Indian PowerPlus 2025 wyróżnia się nie tylko designem ale i technologicznymi rozwiązaniami, które – w tym segmencie, nie są standardem.

Znajdziemy tutaj np. Bike Hold Control – system utrzymujący ciśnienie w hamulcach, zapobiegający staczaniu się motocykla na pochyłościach. Elektroniczny System Hamulcowy – optymalizuje ciśnienie w hamulcach przednich i tylnych w zależności od siły nacisku kierowcy. Blind Spot Warning, czyli ostrzeżenie o obecności pojazdu w martwym polu. Tailgate Warning – ostrzeżenie o zbyt bliskim pojeździe za motocyklem. Bardzo dobrze działający Smart Lean Technology – zaawansowane systemy ABS i kontroli trakcji dostosowujące działanie w zależności od kąta pochylenia pojazdu. Wybór trybów jazdy, amortyzacja od Fox Racing czy hamulce Brembo dopełniają nowoczesnego sznytu.

Indian PowerPlus to 2025 to najnowsze modele Indian Motorcycle, wyposażone w silnik PowerPlus 112.

Wszystkie modele PowerPlus wyposażono również w system RIDE COMMAND, który współpracując z 7 calowym wyświetlaczem, umożliwia pełną kontrolę nad bryką, obsługę GPS, połączenie z Apple CarPlay, a także funkcje monitorowania stanu pojazdu.

Przeczytaj także: Wyścigi baggerów to coś czego potrzebujemy!

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na dostępność nowych modeli w polskiej sieci. Zachęcamy gorąco do umawiania się na jazdy testowe – obcowanie z tymi sprzętami, to naprawdę wyjątkowa przygoda i warto ją przeżyć.
Najbliższego dealera oraz wszystkie szczegóły dotyczące rodziny Indian PowerPlus – i nie tylko, znajdziecie na stronie www.indianmotorcycle-polska.com

Udostępnij: