Ducati Streetfighter V4 2025 – to się musiało stać

537
0
Udostępnij:
Ducati Streetfighter V4 2025

Premiera Ducati Streetfighter V4 2025 to jedna z najbardziej oczywistych i nieuchronnych premier w tym roku. To po prostu musiało się wydarzyć, bo przecież to bliźniak Panigale V4.

Tak to już jest, nie tylko w przypadku marki Ducati, ale też konkurencyjnych topowych marek. Gdy na rynek wjeżdża flagowy superbike, lub Supersport, to razem z nim lub nieco w jego ślad podąża nowe wcielenie power-nakeda. Tak jest w przypadku japońskich producentów (Kawasaki H2SX i ZH2, Yamaha R1 i MT-10), ale także Europejczycy nie odstają (BMW S 1000 RR i S 1000 R, Aprilia RSV4 i Tuono).

Streetfighter V4 zrodzony w kuźniach Mordoru

Ducati Streetfighter V4 2025

Strach pomyśleć, że najnowsze Panigale to już 7 wcielenie tego flagowego superbike’a. Gdyby tę historię napisał Tolkien, powiedziałby, że ten model Ducati to zrodzone w czeluściach Mordoru, plujące ogniem monstrum i niewiele by się pomylił. Tymczasem na szczęście (lub nie) w szeregach PR-u Ducati nie ma tak płodnych i kolorowych autorów. Z prospektów zwykle dowiadujemy się o „next level speed” i „ high performance engine power”, czyli ogólnie o tym, że to najlepsze motocykle na świecie.

Nic dziwnego – ponad 200 kucy mocy i niewiele mniej momentu, najnowocześniejsza elektronika i odchudzone do granic możliwości maszyny to poziom MotoGP sprzed zaledwie dekady. Dziś mamy to w fabrycznych motocyklach, ale o czym to ja?! A, tak, chciałem powiedzieć, że dzisiejsze sporty to już kosmiczny poziom, ale jeśli ich parametry niemal 1:1 trafiają do motocykli drogowych – nakedów i streetfigterów – to znaczy lądowanie na Marsie nie jest wcale takie odległe.

Tak właśnie stało się w przypadku nowego Streetfightera, który chyba po raz pierwszy dysponuje pełnymi parametrami, przeszczepionymi prosto z Panigale. Uwaga: 214 KM i 120 Nm momentu obrotowego z możliwością podkręcenia pieca do 226 KM w torowym configu. Silnik V4 Desmosedici Stradale, o pojemności 1103 cm3, z rozrządem Desmo to prawdziwa elektrownia atomowa.

Skrzydła Streetfighter’a sprawią że nie odlecisz

Streetfighter V4 czerpie z Panigale V4 oczywiście nie tylko od strony hardware’u – silnika czy ramy, ale też pod względem elektroniki i aerodynamiki. Na pokładzie są wszystkie systemy elektroniczne jakie możesz sobie wymyślić, a dwupłatowe (sic!) winglety przymocowane po bokach owiewek generują aż 17 kg docisku.

Co prawda żeby osiągnąć taki wynik, musisz rozhuśtać się do 270 km/h, ale liczba na papierze robi wrażenie. W rzeczywistości dla zwykłego zjadacza chleba oznacza to tyle, że motocykl przy wyższych prędkościach pozostanie stabilny i utrzyma przednie koło na asfalcie wtedy kiedy trzeba.

Ducati Streetfighter V4 2025

Nowości z Panigale również w modelu Streetfigter V4

Podobieństwa między Panigale V4 i Streetfigterem V4 na tym się nie kończą. Cieszy fakt, że hyper-naked Ducati dostał też najnowszą odmianę hamulców Brembo Hypure i nowy 6,9-calowy wyświetlacz TFT. W wersji V4 mamy duet zawieszeń: widelec Showa BPF 43 mm i amortyzator Sachs, oczywiście na pełnej regulacji. Wersja V4 S ma do dyspozycji elektronicznie sterowany komplet Ohlinsa – widelec NIX-30 i amortyzator TTX 36. W obu wersjach obecny jest nowy, wciąż kontrowersyjny dwuramienny wahacz, ale tylko w droższej mamy kute aluminiowe koła i lekki akumulator li-ion w miejsce ołowiowego klasyka.

Na czym więc polega różnica pomiędzy sportem i nakedem? Zasadniczo chodzi o ergonomię i dostosowanie do codziennego użytku. Streetfighter V4 w założeniu ma być bardziej cywilizowanym motocyklem, choć parametry niezupełnie na to wskazują. Na szczęście Ducati zadbało o to żeby było nieco wygodniej i pozycja nie była tak radykalna jak na Panigale.

A do tego Streetfghter V4 – kula armatnia z prostą kierownicą waży trochę więcej – waga pokazuje 189 kg (wersja S – zwykła waży 191) z płynami, ale bez paliwa. Z paliwem (zbiornik ma aż 16 litrów) powinno wyjść pi, razy oko 200 kg. Więcej o cechach nowego Streetfigtera znajdziesz w zgrabnie przygotowanej przez PR Ducati rozpisce cech szczególnych poniżej.

PRzeczytaj również: Limitowana, wyczesana, mistrzowska edycja BMW

Ducati Streetfighter V4 2025

A ile kosztuje Ducati Streetfighter V4?

Cena na polskim rynku nie jest jeszcze oczywiście znana – pewnie przyjdzie na nią poczekać do wiosny. Ptaszki z Wielkiej Brytanii już ją jednak znają i ćwierkają, że bazowa wersja będzie kosztować 23 tysiące funtów – około 118 tysięcy zł. Streetfighter V4 S bogatszy między innymi o elektronicznie sterowane zawieszenia Ohlinsa, lżejsza o 2 kg i mający kilka bardziej wyczesanych elementów stylistycznych kosztuje w GB 25 tysiaków funciaków, czyli blisko 130 tysięcy zł.

Konkurencją dla tego modelu są naturalnie: BMW S 1000 R, Aprilia Tuono V4 Factory, KTM 1390 Super Duke, MV Agusta Brutale, może Kawasaki ZH2.

Cechy standardowe Ducati Streetfighter V4:

  • Silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1 103 cm3,
  • Maksymalna moc 214 KM przy 13 500 obr./min,
  • Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 11 250 obr./min,
  • Masa własna bez paliwa 191 kg ( V4 S – 189 kg),
  • Rama monocoque,
  • 16-litrowy zbiornik paliwa,
  • Elektroniczne zawieszenie Ducati (DES) 3.0,
  • Widelec: w pełni regulowany widelec Showa Big Piston Fork (BPF) 43 mm (V4 S – Öhlins NIX-30 z systemem sterowania Öhlins Smart EC 3.0),
  • W pełni regulowany amortyzator Sachs (V4 S – Amortyzator Öhlins TTX 36 z systemem sterowania Öhlins Smart EC 3.0),
  • Amortyzator skrętu Sachs (V4 S – Öhlins z systemem sterowania Öhlins Smart EC 3.0),
  • Pięcioramienne obręcze aluminiowe (V4 S – Kute obręcze aluminiowe),
  • Akumulator kwasowo-ołowiowy (V4 S – litowo-jonowy),
  • Układ hamulcowy z zaciskami monobloc Brembo Hypure,
  • Opony Pirelli Diablo Rosso IV Corsa o rozmiarze 200/60 z tyłu,
  • Skrzydła w konfiguracji dwupłatowej i zintegrowaną konstrukcją,
  • Pakiet elektroniki najnowszej generacji z 6-osiową inercyjną jednostką pomiarową (6D IMU): Race eCBS z funkcją pokonywania zakrętów; Ducati Traction Control (DTC) DVO;  Slide Control (DSC);  Wheelie Control (DWC) DVO;  Power Launch (DPL) DVO;  Quick Shift (DQS) 2.0; Engine Brake Control (EBC), Ducati Vehicle Observer (DVO)
  • Nowy 6,9-calowy wyświetlacz Full-TFT o proporcjach 8:3,
  • Tryby jazdy (Race, Sport, Road, Wet),
  • Reflektor Full-LED z funkcją DRL,
  • Konfiguracja jednomiejscowa (zestaw pasażera jako wyposażenie dodatkowe),
  • Możliwość podłączenia rejestratora danych Ducati (DDL) i systemu multimedialnego Ducati (DMS).

 

Udostępnij: