Diavel V4 RS – najszybciej przyśpieszające Ducati w historii

Ducati zaprezentowało właśnie dwa modele RS – nową wersję Multistrady oraz zupełną nowość – Ducati Diavel V4 RS – najszybciej przyspieszający motocykl produkcyjny Ducati. RS awiązuje wprost do doświadczeń Ducati w MotoGP, wyróżnia się nie tylko większą mocą ale także suchym sprzęgłem, karbonowymi elementami wykończenia, systemem Brembo Stylema, zawieszeniem Öhlins, aluminiowy wahacz jednostronny i kutymi felgami.
Diavel V4 RS – jeszcze szybciej
Diavel V4 RS napędzany jest silnikiem Desmosedici Stradale V4 o pojemności 1103 cm³, osiągającym moc 182 KM – czyli o kilkanaście KM więcej od wersji bazowej. Dysponuje przy tym momentem 89 Nm przy 9 500 obr./min. Wersja RS wyróżnia się dynamicznym, sportowym wyglądem, pojedynczą karbonową kanapą z możliwością zamiany na miejsce pasażera oraz lżejszą konstrukcją – obniżono masę motocykla o 3 kg dzięki zastosowaniu włókna węglowego. Motocykl zbudowano na tej samem ramie Monocoque, którą znajdziemy w bazowym modelu. 50-milimetrowy widelec Marzocchi zastąpiono 48-milimetrowym Öhlinsem, zastosowano 4-tłoczkowe zaciski Brembo Stylema na 330-milimetrowych tarczach, piec Stradale V4 podano kuracji dopingowej pod okiem zamontowanych, licznych systemów wspomagających.
Dodatkowo mamy tutaj pełno butikowych dodatków jak dedykowana animacja przy uruchamianiu, personalizowany klucz zapłonowy oraz numer seryjny widoczny na głowicy cylindra ale… najważniejszym jest fakt, że Ducati Diavel V4 RS pod doświadczonym zadem Marqueza, jest w stanie osiągnąć 100 km/h juz po 2,52 sekundach, co czyni tego bydlaka najszybciej przyśpieszającym motocyklem na świecie.
Osiągi i Technologia
Diavel od zarania znany był z atomowych startów. Tym modelem Ducati namieszało na scenie power cruiserów ale bowiem, Diavel nie tylko potrafił wystrzelić jak z procy ale dzięki swojej wadze i świetnej konstrukcji, na zakrętach czuł się jak rasowy superbile na rodzimym Misano.

Diavel V4 RS rozpędza się jak dziki dzięki systemowi Power Launch, która pozwala wybierać spośród trzech poziomów kontroli startu. Układ elektroniczny obejmuje cztery tryby jazdy: Race, Sport, Touring i Wet, dostosowując parametry mocy, kontroli trakcji, kontroli unoszenia przedniego koła, mamy tu quickshifter DQS drugiej generacji, cruise control oraz fenomenalny ABS Bosha z funkcją Cornering ABS.
Przeczytaj także: Ducati XDiavel V4 – cruiser w bolońskim wydaniu
Motocykl wyposażono w deaktywację tylnego cylindra w wybranych warunkach i system zapisywania najlepszych rezultatów przyspieszenia 0-100 i 0-200 km/h. Opony Pirelli Diablo Rosso IV (przód 120/70ZR17, tył 240/45ZR17) zapewniają doskonałą przyczepność.

Ducati Diavel V4 RS 2026 dane techniczne
| Właściwość | Wartość po polsku |
|---|---|
| Spodziewana cena katalogowa | okolice 43,500 EU |
| Typ silnika | Ducati Desmosedici Stradale, V4 – 90°, 4 zawory na cylinder, wał korbowy przeciwnie obracający, twin pulse, półsucha miska olejowa, chłodzony cieczą |
| Średnica x skok tłoka | 81 mm × 53,5 mm |
| Pojemność | 1 103 cm³ |
| Stopień sprężania | 14,0:1 |
| Układ zasilania | Wtrysk elektroniczny, przepustnice eliptyczne Ø 50mm, system Ride-by-Wire |
| Moc | 182 KM przy 12 250 obr./min |
| Moment obrotowy | 121 Nm przy 9 500 obr./min |
| Wydech | Tytanowy układ |
| Sprzęgło | Wielotarczowe suche, antyhoppingowe |
| Skrzynia biegów | 6 biegowa, Ducati Quick Shift 2.0 |
| Przeniesienie napędu | Łańcuch, zębatka przednia Z15; zębatka tylna Z43 |
| Rama | Aluminiowa rama monocoque |
| Zawieszenie przód | Widelec Öhlins Ø 48 mm, w pełni regulowany; skok 120 mm |
| Zawieszenie tył | Regulowany amortyzator Öhlins, aluminiowy wahacz jednostronny; skok 145 mm |
| Hamulec przedni | 2 × tarcze Ø 330 mm, radialne zaciski Brembo Stylema monoblok 4-tłoczkowe, pompa radialna PR16/19, Cornering ABS |
| Hamulec tylny | Tarcza Ø 265 mm, zacisk Brembo 2-tłoczkowy, Cornering ABS |
| Koło przednie | Kute, 3,5″ × 17″ |
| Koło tylne | Kute, 8,0″ × 17″ |
| Opona przednia | Pirelli Diablo Rosso IV, 120/70 ZR17 |
| Opona tylna | Pirelli Diablo Rosso IV, 240/45 ZR17 |
| Kąt główki ramy / wyprzedzenie | 26° / 112 mm |
| Rozstaw osi | 1 603 mm |
| Masa z płynami (niezatankowany) | 220 kg |
| Wysokość siedziska | 840 mm |
| Pojemność zbiornika paliwa | 20 litrów |
| Systemy bezpieczeństwa | Tryby jazdy, tryby mocy, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Bosch Cornering ABS, Ducati Brake Light (DBL) |
| Wyposażenie standardowe | Ducati Quick Shift 2.0, zawieszenie Öhlins, akumulator litowo-jonowy, kute felgi, konfiguracja jednoosobowa, tempomat, Ducati Power Launch (DPL), Ducati Multimedia System (DMS), kolorowy wyświetlacz TFT, system bezkluczykowy, pełne oświetlenie LED, światło do jazdy dziennej (DRL), dynamiczne kierunkowskazy, samoczynne wyłączanie kierunkowskazów, stoper okrążeń, nawigacja z turn-by-turn, port USB, podświetlane przełączniki, przedni błotnik z włókna węglowego, tylny błotnik z włókna węglowego, osłony baku z włókna węglowego, owiewka z włókna węglowego, osłona sprzęgła z włókna węglowego, tylna część z włókna węglowego, boczne czerpnie powietrza z włókna węglowego |
| Wyposażenie opcjonalne | System antykradzieżowy, monitorowanie ciśnienia w oponach (TPMS), podgrzewane manetki |
| Gwarancja | 24 miesiące, bez limitu kilometrów |
| Przeglądy olejowe | Co 15 000 km lub 24 miesiące |
| Regulacja luzów zaworowych | Co 30 000 km |















