CF Moto V4 SR-RR – Chińczycy gonią pierwszą ligę

Najnowszy CF Moto V4 SR-RR to wyjątkowy krok naprzód chińskiej marki. Superbike z topowym wyposażeniem i silnikiem V4 oficjalnie zadebiutował na targach EICMA 2025. Model ten nie jest już tylko ambitną wizją, to – jak wspomina producent, gotowa do walki z najlepszymi na rynku maszyna, wnosząca zupełnie nowy poziom technologii i osiągów.
Silnik i osiągi CF Moto V4 SR-RR
V4 SR-RR napędza – zaprezentowana rok temu, nowa jednostka V4 o pojemności 997 ccm, generująca ponad 210 KM przy 14 500 obr./min i maksymalny moment obrotowy około 115 Nm przy 12 500 obr./min. Silnik wyposażono w przeciwbieżny wał korbowy — rozwiązanie spotykane dotąd wyłącznie w najdroższych superbike’ach, mające poprawiać prowadzenie i redukować efekt wheelie. Przyspieszenie 0-100 km/h na poziomie 2,7 sekundy.

Aerodynamika i nowoczesne technologie
Model wyróżnia zintegrowana aktywna aerodynamika. Skrzydła, tzw. active winglets, zmieniają pozycję w zależności od warunków jazdy, zapewniając dodatkowy docisk na przód podczas hamowania i pokonywania zakrętów oraz minimalizując opór przy maksymalnych prędkościach na prostych. Superbike wyposażono także w karbonowe owiewki, tytanowy wydech Akrapovič i zaawansowane elektroniki, w tym 6-osiowy IMU z kontrolą slajdu, wheelie control, cornering ABS czy dwukierunkowy quickshifter.

Podwozie i wyposażenie
Podwozie oparto na aluminiowym monocoque, wykorzystującym silnik jako element nośny, co poprawia sztywność i niską masę. Masa własna maszyny wynosi zaledwie 191 kg, a amortyzację zapewniają wyczynowe komponenty — półaktywne zawieszenie (najprawdopodobniej będzie to Öhlins lub KYB), a za wyhamowanie tego dzika odpowiadają topowe hamulce Brembo Hypure z radialnymi zaciskami.

Przełom i miejsce na rynku
CF Moto V4 SR-RR jest deklaracją ambicji marki i może nie stanie się szybko realnym konkurentem dla legendarnych modeli jak Ducati Panigale V4, Aprilia RSV4 czy Yamaha R1M, to z pewnością wyznacza nowe standardy w postrzeganiu chińskich konstrukcji — to poziom technologii i osiągów, który do tej pory był zarezerwowany dla premium marek.
CF Moto V4 SR-RR – efekt sportowych aspiracji i wyścigowego doświadczenia
CF Moto od lat zdobywa coraz większe doświadczenie w wyścigach i rajdach motocyklowych, konsekwentnie budując swoją reputację w świecie motorsportu. Marka zadebiutowała w mistrzostwach świata Moto3 w 2022 roku, współpracując z doświadczonym zespołem PrüstelGP, co pozwoliło jej szybko zdobyć cenne dane wyścigowe i rozwijać technologię.

Przeczytaj także: KTM rezygnuje z dystrybucji CF Moto
CF Moto w 2025 roku osiągnęło historyczny sukces, zdobywając mistrzostwo świata w klasie Moto3, a David Alonso, stał się pierwszym w historii czempionem świata pochodzącym z zespołu zbudowanego na bazie chińskiej konstrukcji. Ten sukces podkreśla dynamiczny rozwój CF Moto, która – oprócz torowych zmagań, aktywnie uczestniczy w rajdach terenowych, takich jak Dakar czy Silk Way Rallye.













