BMW R 18 na nowo – trochę technologii i makijażu

Nowe BMW R 18 to odświeżona seria cruiserów z Monachium. BMW weszło do segmentu cruiserów w 2020 roku z modelem BMW R 18, a następnie tego samego roku z wersją R 18 Classic. Wreszcie w 2021 roku do serii Big Boxer Heritage dodano grubasa pośród grubasów – R 18 Transcontinental oraz baggera R 18 B. W 2023 roku piątym członkiem rodziny R 18 stała się wersja R 18 Roctane w stylu custom bagger. Obecnie przyszedł czas na odświeżenie całej gamy.
BMW R 18: customowy cruiser
Odświeżone BMW R 18 jest teraz cruiserem o purystycznej, ale także bardziej współczesnej stylistyce. Nowy wygląd osłon przednich i tylnych kół wraz z 18-calowym tylnym kołem (wcześniej 16-calowym) z siedmioma podwójnymi ramionami nadaje modelowi R 18 bardziej dynamiczną prezencję, która jeszcze bardziej podkreśla jego autentyczny charakter cruisera. Koła są opcjonalnie dostępne również w wersji Contrast Cut. W tym przypadku odlewane felgi aluminiowe zostały wypolerowane na połysk, a następnie zabezpieczone bezbarwnym lakierem. Znana kombinacja kół szprychowych 19″/16″ jest nadal dostępna w ramach wyposażenia opcjonalnego.
Na całej długości górnej części wyróżnia się rzeźba kultowego zbiornika paliwa, która płynnie przechodzi w tylny błotnik kończący się na poziomie plakietki BMW. Przedni błotnik, który wcześniej miał kształt klasycznego łuku, prezentuje się teraz znacznie bardziej nowocześnie i dynamicznie dzięki wysklepieniu powierzchni. Wszystkie trzy elementy wyglądają teraz tak, jakby stanowiły jeden odlew. Do tej stylistyki doskonale pasuje pokrywa boczna o wyraźniejszym profilu. Bardziej nowoczesną stylistykę można również dostrzec w „surowym wyglądzie” sekcji widelca, którego rury są teraz pozbawione klasycznych tulei.
Inne cechy, które harmonizują z bardziej dynamicznym designem, to nowe tłumiki o okrągłym przekroju i pojedyncze siedzenie z pianką o grubości 10 mm oraz zmienione kontury. Znacznie wygodniejsze siedzenie jest zdejmowane. Można je wygodnie odblokować za pomocą przycisku ukrytego pod pokrywą.
BMW R 18 Classic: jeszcze bardziej klasyczne
Motocykl BMW R 18 Classic również zyskał udoskonaloną stylistykę, która jeszcze dobitniej podkreśla jego charakter nostalgicznego motocykla turystycznego. Najbardziej rzucającą się w oczy nowością jest przedni fartuch przejęty z modelu R 18 B w połączeniu z 19-calowym przednim kołem szprychowym (wcześniej 16-calowym). Przedni błotnik zawiera teraz przedłużony fartuch, który został znacznie obniżony dla uzyskania stylowego efektu. Nowy błotnik nie tylko wizualnie współgra z rurami widelca występującymi nadal w R 18 Classic, ale także niepodważalnie podkreśla jego przynależność do nostalgicznego segmentu touringowego. Wraz z nowymi osłonami bocznymi i tylnymi tłumikami o okrągłym przekroju nadaje to temu motocyklowi jeszcze bardziej klasyczny oraz autentyczny wygląd.
BMW R 18 Roctane, R 18 B oraz R 18 Transcontinental.
BMW R 18 Roctane zostało wprowadzone na rynek w połowie 2023 roku, więc jego konstrukcja zawiera już elementy takie jak odlewane felgi aluminiowe i wyposażenie dodatkowe Blacked Out. Jednak w wersjach R 18 Roctane, R 18 B oraz R 18 Transcontinental zostały zastosowane nowe właściwości produktów, powierzchnie i lakier.
Model BMW R 18 Roctane jest teraz dostępny również w nowej kolorystyce Two-Tone Dragonfire Red Metallic. Nowością w wyposażeniu dodatkowym jest również panel wypełniający w kolorze nadwozia, który wizualnie zaciera przerwę między kufrem bocznym a tylnym błotnikiem, a także elementy Dark Chrome na popychaczach, tłumiku dolotu i wewnętrznym pierścieniu reflektora. Jedną z nowości jest pakiet Comfort, który obejmuje system Hill Start Control, zamykany korek wlewu paliwa, czujnik ciśnienia w oponach (RDC) i podgrzewane manetki.
BMW R 18 B posiada już przycisk wyboru ulubionych funkcji w wersji podstawowej oraz w nowej wersji wyposażenia dodatkowego Blacked Out. W tym przypadku przycisk na panelu instrumentów po prawej stronie kierownicy daje szybki dostęp do funkcji, np. ogrzewania manetek – bez konieczności przechodzenia przez menu konsoli instrumentów za pomocą multikontrolera. W tym miejscu znajdował się przełącznik zamka centralnego. Został on zastąpiony przyciskiem wyboru ulubionych funkcji. Zamek centralny można nadal wygodnie obsługiwać za pomocą pilota.
W wyposażeniu dodatkowym Blacked Out znalazł się czarny układ napędowy, opcja Design Option Black, układ wydechowy w kolorze Dark Chrome oraz inne elementy w kolorze Black High Gloss lub Dark Chrome. Opcjonalny wariant wyposażenia dodatkowego Option 719 Black Pearl obejmuje teraz również popychacze i tłumik dolotu w kolorze Dark Chrome. Nowością jest także opcjonalny panel wypełniający w kolorze nadwozia oraz pakiet Comfort z wcześniej dostępnymi funkcjami Hill Start Control, zamykanym korkiem wlewu paliwa, RDC, zamkiem centralnym i podgrzewaniem siedzenia.
Podstawowy wariant BMW R 18 Transcontinental jest dostępny w nowej dodatkowej kolorystyce Two-Tone Dragonfire Red Metallic i standardowo wyposażony w przycisk wyboru ulubionych funkcji. Nowe wykończenie nadwozia uzupełnia całkowicie czarny układ napędowy, a także popychacze oraz tłumik dolotu w kolorze Dark Chrome. Nowy opcjonalny pakiet wyposażenia Comfort obejmuje system Hill Start Control, RDC, zamek centralny czy zamykany korek wlewu paliwa.