Aprilia RSV4 X-GP – rasowa wyścigówka w limitowanej serii

Udostępnij:
Aprilia RSV4 X-GP - rasowa wyścigówka w ekskluzywnej, limitowanej serii.

Aprilia zaprezentowała RSV4 X-GP — limitowaną edycję motocykla wyścigowego, stworzoną dla uczczenia dziesięciolecia debiutu prototypu RS-GP w MotoGP. Ten model jest najbardziej ekstremalną wersją serii RSV4 X i powstanie w limitowanej liczbie 30 egzemplarzy.

Technologia MotoGP na wyciągnięcie ręki

Aprilia RSV4 X-GP bezpośrednio czerpie z technologii MotoGP. Motocykl wyposażono w najnowocześniejszy pakiet aerodynamiczny, przeniesiony niemal wprost z RS-GP25. Winglety wąsy w ppołączeniu z tymi pod siedzeniem i na wysokości nóg, generują niespotykane dotąd wartości docisku aerodynamicznego. Do tego pakietu kwalifikuje się tylne siedzisko z włókna węglowego, które pełni zarówno rolę konstrukcyjną, jak i aerodynamiczną.

Aprilia RSV4 X-GP - rasowa wyścigówka w ekskluzywnej, limitowanej serii.

Silnik i elektronika RSV4 X-GP

Sercem RSV4 X-GP jest najnowsza jednostka V4 o pojemności 1099 cm³, strojona przez dział Aprilia Racing, generująca aż 238 KM przy 13 500 obr./min — to najmocniejszy seryjnie dostępny V4 tej marki. Znajdziemy tutaj suche sprzęgło STM, filtr powietrza Sprint Racing, specjalne doloty, wydech SC-Project rodem z MotoGP i wyższy stopień sprężania. Wszystko to tworzy torowy, wyczynowy układ napędowy.

Przeczytaj także: Gdzie oglądać MotoGP 2025?

Za sterowanie elektroniką odpowiada wyścigowa jednostka APX Racing ECU, stosowana w motocyklach WorldSBK, umożliwiająca pełną konfigurację trakcji, hamowania silnikiem, przebiegu mocy i logowania danych. W zestawie kupujący dostaje laptop z oprogramowaniem do analizy absolutnie wszelakich danych.

Aprilia RSV4 X-GP - rasowa wyścigówka w ekskluzywnej, limitowanej serii.

Podwozie, hamulce i koła

Aprilia RSV4 X-GP bazuje na ramie aluminiowej, połączonej z mechanicznym zawieszeniem Öhlins – widelec FKR oraz tylny amortyzator TTX. Hamowanie zapewniają wyczynowe zaciski Brembo GP4-MS na 330 mm tarczach. Koła to magnezowe Marchesini, fabrycznie wyposażone w – znane z WSBK, slicki Pirelli.

Specyfikacja techniczna Aprilia RSV4 X-GP vs RSV4 Factory 1100

Kategoria RSV4 X-GP RSV4 Factory 1100
Silnik V4 65°, 1099 cm³, wyczynowy SBK V4 65°, 1099 cm³
Moc maksymalna 238 KM @ 13 500 obr./min 220 KM @ 13 000 obr./min
Maks. moment 131 Nm @ 11 000 obr./min 125 Nm @ 10 800 obr./min
Sprzęgło Suche STM Mokre
Elektronika APX Racing ECU, GPS, laptop a-PRC, Marelli ECU, ABS, QS
Rama Aluminium twin-spar Aluminium twin-spar
Zawieszenie Öhlins FKR/TTX, mechaniczne Öhlins Smart EC, elektroniczne
Hamulce Brembo GP4-MS, Z04, 330mm Brembo Hypure/Stylema, 330mm
Koła Marchesini magnezowe Aluminiumowe
Aerodynamika Skrzydła karbonowe, pełna owiewka Integr. skrzydła, standard ow.
Masa 165 kg 202 kg

Aprilia RSV4 X-GP - rasowa wyścigówka w ekskluzywnej, limitowanej serii.
Ekskluzywne dodatki

Każdy motocykl jest numerowany i obejmuje komplet akcesoriów: wspomniany komputer diagnostyczny, koce grzewcze do opon, stojaki, matę, pokrowiec oraz certyfikat NFT. Zakup motocykla wiąże się także z VIP-ową wizytą w fabryce Aprilia w Noale, gdzie właściciel może odebrać swój egzemplarz.

Aprilia RSV4 X-GP to oczywiście technologiczny pokaz siły, ukłon w stronę dziedzictwa wyścigowego marki i bezkompromisowy, torowy, łakomy kąsek dla najbardziej wymagających kolekcjonerów oraz zawodników.

Udostępnij: