Zontes 703F bez kompleksów szturmuje świat ADV

2132
0
Udostępnij:
Zontes 703F to w zależności od wersji, motocykl turystyczny enduro i adventure.

Czy nowy Zontes 703F podzieli dobrą passę innych modeli marki – zobaczymy. Jak wspominaliśmy, sukces chińskiej motoryzacji leży w kilku bardzo prostych rzeczach – zmiana pokoleniowa w grupie klienckiej oraz zaawansowana technologia i wysoka jakość jaką zaczęły dostarczać nowe marki. Kiedy dodamy do tego atrakcyjną komunikację i konkurencyjne ceny okaże się, że rynek motocyklowy – przez swoją politykę sprzedażową, samoistnie naszykował miejsce dla chińskiej oferty. 

Zontes 703F – w nieskończonej ilości odmian

Zontes na ostatniej Eicma pokazał pełną gamę, nowej wersji swojego turystycznego ADV – Zontes 703F. Wszystkie zaprezentowane wariacje, łączy nowoczesna, aluminiowa rama – dumnie eksponowana na stoisku Zontes. Trzeba przyznać, że ów szkielet robi bardzo dobre wrażenie zarówno jako koncepcja inżynieryjna jak i od strony wykonania. Plusem dodatnim, jest dokręcany do ramy zasadniczej subframe – jak wielkim jest to atutem wie każdy, komu po niewielkiej wywrotce, przyszło wymieniać całą ramę w motocyklu.

Zontes 703F to w zależności od wersji, motocykl turystyczny enduro i adventure.

Kolejną cechą wspólną jest bardzo przyjemny, 3-cylindrowy silnik o pojemności 699 cm3. Wbrew obiegowym opiniom i oczywistym skojarzeniom, to autorska jednostka Zontesa. Koncepcję i atuty silnika 3-cylindrowego z sukcesem przerobiła już – mocniej osadzona na rynku konkurencja więc nie dziwi fakt, że Zontes postawił na taki charakter swoich pieców.
Parametry silników różnią się nieznacznie w zależności od wersji motocykla. Ten sprytny zabieg potęguje wrażenie specjalizacji i uwagi jaką producent poświęcił na projektowanie.
Wszystkie sztuki Zontes 703F są natomiast wyposażone w przedni uginacz 43 mm Marzocchi oraz 4-tłoczkowe zaciski połączone z radialną pompą.

Podwozie motocykla dopasowane jest stricte do wersji, których na Eicma 2024 naliczyliśmy aż trzy. Zontes zaprezentował 703F w wersji na kołach na kołach 21 / 18 cali – ten motocykl idealnie sprawdzi się jako rasowy ADV. wersja 19 / 17 cali to bardziej typowe, turystyczne enduro, natomiast model dedykowany głównie podróżom po asfalcie posiada klasyczne 17-stki. Tutaj należy dodać, że model „szosowy” dysponuje nieznacznie mocniejszą wersją silnika. Na pokładzie 703F znajdziemy także kontrolę trakcji, tryby jazdy oraz działający „w górę” quickshifter.

Zontes 703F to w zależności od wersji, motocykl turystyczny enduro i adventure.

Pakiet więcej niż premium

Zontes wdrożył w swoich dużych endurakach inteligentne zarządzanie za pomocą aplikacji – jakkolwiek uważam, że można spokojnie żyć bez tego, tak dla wielu klientów jest to bardzo przyjemny dodatek. W Zontes 703F znajdziemy także centralny zamek zbliżeniowy połączony z korkiem wlewu paliwa. Centrum dowodzenia to zintegrowany z nawigacją, konfigurowalny ekran TFT o przekątnej niemal 7-cali z możliwością regulacji nachylenia. Odczytamy tutaj dane o aktualnym trybie jazdy, mapie zapłonu, ciśnieniu w oponach, temperaturze itd. Z mniej oczywistych rzeczy mamy – zamontowaną z tyłu kamerę Full HD ze 128 GB pamięci.

Zontes 703F do polskich salonów trafi w kwietniu 2025 roku, a cena wersji podstawowej to 35 999 zł i 37 999 zł za ten sam sprzęt z zestawem kufrów. Brzmi bardziej niż dobrze!

Udostępnij: