Kove 800X Rally – bardzo solidna propozycja ADV

To, że świat nie stoi w miejscu odkrył swego czasu pewien jegomość z Torunia i ówczas potraktowano te doniesienia jak egzotyczną niedorzeczność. Można dostrzec pewną analogię pomiędzy tym zdarzeniem, a dzisiejszym przegrupowaniem na rynku motocyklowym. Czy znajdzie się ktoś, kto – powiedzmy, 10 lat temu przewidywał taki rozwój chińskich marek i tak fenomenalny skok jakościowy, technologiczny oraz dostrzegał miejsce w jakim się obecnie znajdują? Nie? No właśnie.
Marketing, technologia, jakość
Kove to książkowy przykład na to, w jaki sposób należy wejść na – ultra trudny i okrzepły rynek z marką, której promocja i kształtowanie świadomości jest o tyle trudne, że pochodzi wprost ze świata będącego synonimem gównianej jakości.
Ekipa z Kove dobrze przygotowała się do zadania. Wykorzystując dobre jakościowo komponenty i materiały, stworzyła pojazd ADV i bez zbędnych ceregieli, zaprezentowała go światu w najcięższym rajdzie jaki można sobie wymyślić – w Dakarze.
Wszystkie z wrzuconych na głęboką wodę maszyn, Dakar ukończyły. 1:0 dla Kove – mecz wygrany.
To genialne posunięcie, skierowało wiele przychylnych spojrzeń w stronę chińskiej marki.
Odchudzony rajdowiec.
Kove pokazało bardzo udaną wersję swojego ADV 800, o nazwie 800X Rally. Nawiązań do dakarowych rajdówek w tym sprzęcie jest od groma, ale – to co najważniejsze, to oprócz tego, że one są, to tworzą wyjątkowo udaną całość.
Ekipa wdrożeniowa poszła naprawdę krok dalej od stylistycznego liftingu i w wersji Rally zaprezentowała niemal nowy sprzęt.
Motocykl pozbawiony jest podnóżków pasażera. Zniknął filigranowy bagażnik znany z wersji X i X Pro. Kanapa przeszła terapię odchudzającą i pręży się obecnie jak wyczynowy sportowiec. Sportowego charakteru dopełnia wysoko zamontowany błotnik oraz kilka aluminiowych elementów wykonanych technologią CNC.
Zmianie uległ układ hamulcowy. Z przodu – zamiast dwóch tarcz 240 mm mamy jedną, 270 mm z uproszczonym, 2-tłoczkowym zaciskiem. Wersja Rally – jak potwierdził importer, będzie wyposażona w system ABS i kontrolę trakcji.
Pomimo tego, ze 800X Rally posiada potężniejsze zawieszenie o większym skoku, to całość zabiegów odchudzających zaowocowała rewelacyjną masą 165 kg – co jest wynikiem obok którego nie sposób przejść obojętnie.
Motocykl napędza znana z poprzednich wersji 800X, 2-cylindrowa jednostka o pojemności 800 cm3, o mocy 90KM i 80Nm momentu. Centrum dowodzenia stanowi nadal potężny wyświetlacz aka tablet. Centralnie umieszczony pod siedzeniem zbiornik, świetnie wpływa na stabilność motocykla i chociaż 20 litrów nie jest rajdową pojemnością, to w zupełności wystarcza.
Dodając do naprawdę dobrego motocykla z wyjątkowym charakterem i bezpośrednimi nawiązaniami do rajdów, dodamy dobrą cenę, to 800X Rally będzie kolejnym motocyklem Kove skazanym na sukces.