BMW M4 CS Edition VR46 – urodzinowa seria

BMW M4 CS Edition VR46 to ekskluzywna edycja M4 zaprojektowana z okazji urodzin kierowcy fabrycznego BMW – Pana Doktora Valentino Rossiego. Tak, owszem – już samo połączenie BMW i VR46 brzmi egzotycznie, a dodanie do tego „kierowca fabryczny” wydaje się być herezją, niemniej Vale już drugi sezon ściga się w serii FIA WEC w klasie LMGT3 właśnie dla BMW.
Lasu z wilka nie wypędzisz…
Po zakończeniu ścigania motorkami, z końcem sezonu 2021 Valentino Rossi zażywa relaksu za kierownicą aut wyścigowych na poważnie. Po przygodzie z Audi, Vale – jako kierowca fabryczny BMW M jest członkiem zespołu BMW M Team WRT, ścigając się swoim BMW M4 GT3 w GT World Challenge Europe i FIA World Endurance Championship (FIA WEC), w tym w wyścigu 24h Le Mans we Francji. No i chłopakowi idzie tam całkiem sprawnie.
Valentino Rossi:
„Bardzo się cieszę, że mogę kontynuować moje doświadczenia w FIA WEC, ponieważ ubiegły rok był mocnym debiutem. Wspaniale jest móc ponownie ścigać się na fantastycznych torach, które dobrze znam z motocykli wyścigowych, dlatego ściganie się w FIA WEC sprawia mi radość. Le Mans jest oczywiście najważniejsze, w zeszłym roku mieliśmy pecha, ale w 2025 będziemy walczyć o podium!”
BMW M4 CS Edition VR46
Valentino Rossi niedawno skończył 46 lat, a BMW M wymyśliło idealny prezent na urodziny dziewięciokrotnego motocyklowego mistrza świata. BMW M4 CS Edition VR46 – limitowana edycja powstała w zakładach BMW Group w Dingolfing w dwóch wariantach stylistycznych Sport i Style. W ich projektowaniu „The Doctor” brał udział osobiście, a każda z wersji będzie ograniczona do 46 pojazdów. Cztery i sześć – znak firmowy Rossiego, można znaleźć w kilku widocznych miejscach na BMW M4 CS Edition VR46 i w jego wnętrzu.
To nie wszystko! Dla wszystkich klientów BMW zdecydowanych na ta wersję, BMW oferuje również jedyne w swoim rodzaju doświadczenie: osobiste spotkanie z Valentino Rossim w jego domu, VR46 Motor Ranch w Tavullii, a także BMW M Driving Experience na torze wyścigowym w Misano.
Co my tu mamy?
Na pierwszy rzut oka, BMW M4 CS Edition VR46 różni się od BMW M4 CS dwoma – niestosowanymi wcześniej, lakierami BMW Individual, które całkiem nieźle wyglądają, szczególnie w połączeniu z – charakterystycznymi dla modelu, elementami z włókna węglowego. Koncepcja kolorystyczna obu wersji nawiązuje wprost do „kolorów Valentino Rossiego„.
Przeczytaj także: Valentino Rossi ukończył 46 lat – Dainese i AGV świętują!
Obie wersje wyróżniają się numerem 46 umieszczonym po bokach, są także… dosyć krzykliwie wykończone ale teraz chyba taka moda.
Sporo tutaj akcentów fluorescencyjnych korespondujących z kombinezonem Vale, sporo nawiązań do wyścigówek – jak np. zaznaczone na felgach umiejscowienia wentyla. Z zewnątrz całość podkreśla dach z włókna węglowego, polakierowany ręcznie z widniejącym na nim – a jakże, numerem 42. Dodajmy, że 42 znajduje się także na klapie bagażnika.
We wnętrzu BMW M4 CS Edition VR46 dominuje kolor granatowy z żółtymi akcentami. Powierzchnie kubełków M Carbon są wykończone skórą i alcantarą i – podobnie jak kierownica, obszyte nitkami w schemacie kolorów VR46. Zagłówki i listwy progowe także nie uchroniły się przed żółtym logo VR46, a konsoli środkowej z włókna węglowego znajdziemy indywidualny numer seryjny każdej limitowanej emki.
Co tam panie pod maską
Sercem BMW M4 CS Edition VR46 jest 3-litrowy, sześciocylindrowy, wysokoobrotowy silnik S58 M TwinPower Turbo, który od początku został zaprojektowany z myślą o sporcie. Dzięki potężnemu doładowaniu o wartości „do” 2,1 bara ten silnik osiąga 550 KM, spięte z kołami za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic. Mamy tutaj napęd M xDrive i aktywny mechanizm różnicowy M.
Jak to w BMW – a tym bardziej w serii M, zawieszenie jest dziełem sztuki. Specjalna kinematyka osi, a także dobrane do tego modelu wartości pochylenia kół, amortyzatory, dodatkowe sprężyny i stabilizatory optymalizują precyzję kierowania, przenoszenie sił bocznych, reakcję zawieszenia i amortyzacji oraz prowadzenie kół. Na potrzeby modelu zmodyfikowano też elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M, elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu oraz zintegrowany układ hamulcowy.
Więcej informacji o zespole BMW M Team WRT oraz relacje z wyścigów w jakich biorą udział, znajdziecie na ich serwisie: https://w-racingteam.com/